. . His hand is curiously bent back at the wrist.   A gauche, sur un fond de grands arbres au travers desquels on aperçoit une femme sur une balançoire, sont deux autres groupes: un berger tenant une houlette et embrassant une jeune fille vers laquelle s’avance un petit enfant; un homme, vu de dos, et étendu sur une draperie près d’une femme qui le regarde. If, however, you have decided to take a framed art print, then the process of printing and framing will take around 6 or 7 days. Dinelli-Graziani, “Le cardinal Fesch, amateur” (2007), 42-43. Les Divertissements champêtres. Parmi les nombreux divertissements champêtres volontiers représentés par les peintres de fêtes galantes du début du XVIIIe siècle en France - à la tête desquels se situent Nicolas Lancret et Jean-Baptiste Pater, tous deux marchant dans le sillon d'Antoine Watteau - le jeu de … Complicating matters still further, the 4th marquess of Hertford bought both the small and the large versions of the composition, and the two are now in the Wallace Collection. .  l’autre offre la vue d’un parc, orné de différens grouppes d’hommes, de femmes & d’enfans, les uns sont en repos, d’autres s’occupent avec des fleurs, tandis que plusieurs amusent à danser. (?) Watteau, Les Divertissements champêtres (detail). XVII. The standing child was taken from a lost drawing which was recorded as plate 85 of the Figures de différents caractères. They are explicable as copies from Les Divertissements champêtres, but the reverse could not have been true; they could not have been the models for the figures in Les Champs Elisées. Get this from a library! Gétreau, “Watteau et la musique” (1987), 243-44. Divertissement champêtre. On peut assurer qu’il n’y a rien de plus beau ni de plus capital de ce Maître. Le Coat, "Watteau et l'imaginaire social" (1987), 183. In 1975 the two large oils at the Wallace, “Divertissements champêtres” … Once the solutions were established, he carried them over to the second, smaller version. At the left side of the background group, a couple walks into the composition. and the large composition Country Amusements . Watteau, Les Champs Elisées, oil on walnut panel, 31.4 x 40.6 cm. Dans le fond, on aperçoit un groupe de cinq petites figures sous des arbres. 27 (Watteau, Fête Champêtre, lent by the Marquis of Hertford). When Le Rendez-vous de chasse was engraved c. 1731 for the Jullienne Oeuvre grave, the caption stated, ”Ce tableau est dans le Cabinet de Mr Racine du Jonquoy,” and it is reasonable to assume that he was also the owner of the pendant, Les Divertissements champêtres. Paris, private collection. Although they were painted rapidly and with less detail than their counterparts in the foreground, nonetheless, their specificity is remarkable. 48 po. When Les Champs Élisées was sold from the de Morny collection in 1848, it … Aux pieds de la dernière de ces dames, est assis un troisième cavalier qui ne le cède en rien pour l’élégance et la bonne mine aux deux précédents. 402 (Antoine Watteau, Picnic Party, lent by Sir Richard Wallace). Une autre jeune dame, assise à côté d’elle, attache à son corset une rose que vient de lui offrir une jeune personne agenouillée devant elle, et qui, chargée d’une corbeille pleine de fleurs, semble avoir mission d’en distribuer à toute la société. Watteau, Studies of Three Seated Women (detail), red and black chalk, graphite. AMUSEMENTS CHAMPÊTRES Amusements champêtres (copies) AMUSEMENTS DE CYTHÈRE Amusements de Cythère (copies) ARLEQUIN, PIERROT ET SCAPIN Arlequin, Pierrot et Scapin (copies) ASSEMBLÉE DANS UN PARC: ASSEMBLÉE GALANTE Assemblée galante (copies) ASSEMBLÉE PRÈS D’UNE FONTAINE DE NEPTUNE: ASSIS, AUPRÈS DE TOY Assis, auprès de toy (copies) . For copies of Les Divertissements champêtres CLICK HERE. Brookner described the painting as an “essentially small composition blown up to excessive scale.” As Roland Michel wrote about these and other such pairs of paintings: “if they can be dated, the smaller was the first to be executed.” As Grasselli stated, “scholars agree that Les Champs-Elysées, the smaller version, was made before the much larger Divertissements champêtres.” Critics have been unusually positive in praising the fresh brushwork and quality of Les Champs Elisées, and damning the uninspired quality of the larger repetition. .  l’un représente un repos de chasse à l’entrée d’un bois . Thenceforth he lived in seclusion and solitude. At recent appearances at auction its attribution was sensibly downgraded to “a follower of Watteau.”. A travers de grands arbres, on découvre dans la campagne une belle fabrique qui par son voisinage, parait être dépendante du parc Yet it then seemingly disappeared and it was apparently was unknown to Edmond de Goncourt and his contemporaries. Several studies of hands have been associated with these foreground figures. [Christoph Martin Vogtherr; Mary Tavener Holmes; Antoine Watteau; Jean-Honoré Fragonard; Musée Jacquemart-André,;] -- "De son invention par Antoine Watteau (1684-1721) aux brillantes fantaisies de Jean-Honoré Fragonard (1732-1806), le genre de la Fête galante va traverser tout le XVIIIe siècle. London, Wallace Collection. Fete in a Park (Divertissements Champetres), c.1718/20 Jean Antoine Watteau (1684-1721) Location: The Wallace Collection London United Kingdom Original Size: 127.2 x 191.7 cm Ici des cavaliers content fleurettes à des dames assises sur l’herbe, plus loin une Musette et un Haut-Bois règle la cadence; à droite des enfans harcellent un chien, et jusques dans l’extrême lointain on distingue des personnages . . . Watteau, Les Divertissements champêtres. . Les Divertissements champêtres. His conclusion was that the former picture was executed first, and in it Watteau resolved problematic areas. 2015 - Les Champs Elisées (Divertissements champêtres). Watteau left his rich patron out of a desire for freedom, although he remained his friend. The intriguing question, of course, is which version was executed first. Lausanne, private collection. Watteau, Two Studies (detail), red chalk. There he rests it on his companion’s skirt.  That all three of these studies were used for the one painting seems to indicate that the drawing was made specifically for Les Divertissements champêtres—a rare moment when we can observe the painter’s working method.Â. that developed from it.“ Likewise, Whittingham wrote that Watteau painted Les Divertissements champêtres “mechanically,” and described it as “an enlarged version of the much more pleasing ‘Les Champrs Elisées.’”. function myFunction() Le costume de nos deux belles est à la fois riche et gracieux; leurs robes sont de soie; et l’une d’elles porte encore par dessus une sorte de peignoir sans manches, ou pelisse longue également en soie.    Sold for 1000 francs.Â. Print this Entry Finally, at the far right, the standing man with his cape flung over his shoulder was taken from a drawing in another Swiss private collection (Rosenberg and Prat 447). Jean Mairet, Les Galanteries du duc d’Ossonne, vice-roi de Naples, Comédie, Paris, Rocolet. London, Wallace Collection. Fête Galante in a Wooded Landscape with the Sculpture of a Seated Nude Woman. .  Deux Tableaux, l’un sujet de retour de chasse à l’entrée d’un bois . sans bordure.”, Paris, collection of Baron van Balle. L’autre porte son plumage autour du coup et sa dentition sur la tête. It should be noted that several listings of the provenance of Les Divertissements champêteres, including the Wallace Collection’s various compilations, err in the manner that they cite the 1852 and 1865 sales. At a London sale of his collection in 1848 they were included as separate but consecutive lots. Nous les avons achetés ci devant 10,000 liv. Together with Le Rendez-vous de chasse (lot 452), the pendants were sold for an amount that has been variously given as 5,000 francs; 35,000 francs (according to Hédouin); also 13,000 francs. Edwards, “Watteau and the Dance” (1987), 222-23 n. 25. Canvas 6 ft. 3 by 4 ft. 3” Bought in. . Watteau travaille longuement la technique du paysage, qu'il arrive à traiter pour ... à Cythère (1718, Berlin, Charlottenburg), la Perspective du M. F. A. de Boston, les Champs-Élysées, les Divertissements champêtres, les Charmes de la vie et le Rendez-vous de chasse de la Wallace Coll. This was the period of the birth of his masterpieces: the “Conversations,” the “Divertissements champêtres,” the “Fêtes galantes.” Waagen, Treasures of Art in Great Britain (1854-57), 2: 156. She also noted that the pairing of these two instruments is not a normal combination. }. Watteau (Fete in a Park (Divertissements Champetres), c.1718/20) Canvas Art Print Reproduction (10.9x16.1 in) (28x41 cm) by TOPofART Available from these sellers . London, Wallace Collection. Zimmerman, Réau, and most early scholars have presumed that Les Divertissements Champêtres was an enlarged replica of the smaller painting. Watteau, Studies of Three Hands (detail), red and black chalk, graphite. Paris, January 30, 1845, lot 5: “WATTEAU (ANTOINE) . .  L’autre représente, dans l’intérieur d’un parc, près de quarante figures; hommes, femmes & enfans, les uns sont en repos , d’autres s’occupent avec des fleurs, tandis que plusieurs dansent.   A droite, un homme, vu de face, en veste et culotte violette, danse, en tenant la main d’une femme vêtue d’un beau jupon jaune. The hand holding a cane at the lower right of the drawing was employed for the man standing at the right of the painting. Whittingham, “Controversial Treatment” (2011). Watteau, Four Studies of a Reclining Man (detail), red chalk. His sale, London, Phillips, June 20, 1848, lot 101: “WATTEAU (Antoine) Les Champs Elysées. The reclining man was based on a drawing in Munich (Rosenberg and Prat 269)), or, more probably, a counterproof of the drawing, since the man appears in reverse in the painting. The dancing couple is essentially the same in both versions, save that the pasticheur has changed the color of the shepherd’s costume. Dans des décors champêtres à la végétation luxuriante, Watteau met en scène le sentiment amoureux : danseurs, belles dames ou bergers s’adonnent à des divertissements ou à des confidences. 3 avr. On peut assurer qu’il n’existe rien de plus beau ni de plus capital de ce Maître; la finesse du dessin, la beauté inimitable du coloris sont au-dessus des éloges. General wisdom maintains that a small painting precedes a large version.  Â, Paris, collection of Horsin Déon; sold to the duc de Morny for 60,000 francs.                   Â. Paris, collection of Charles Auguste Louis Joseph, duc de Morny (1811-1865; statesman). window.print(); .  Haut.    Cette charmante composition, analogue au tableau de M. le marquis Maison, en diffère cependant par le nombre de personages et les accessoires. Private collection. London, British Museum. Toward the center background of the painting, a couple relaxes on the ground, she with a shawl over her head, he recumbent and extending his arm in a mannered gesture behind him. Despite this unanimity of opinion, after the laboratory examination of the paintings around 2010, Christopher Vogtherr noted that x-rays uncovered many pentimenti in Les Divertissements champêtres, and the relative absence of pentimenti in Les Champs Elisées. window.print(); Dacier, Vuaflart, and Hérold, Jean de Jullienne et les graveurs, 2: 35, 96; 3: under cat. { Paris, collection of Alexandre Louis Roëttiers de Montaleau(?). { Dans un parc, à l’ombre des arbres et au son de la vielle, deux amants en costumes simples et galants se livrent au plaisir de la danse, tandis que d’autres causent intimement à l’écart.” Sold for 285 francs. Watteau, Les Champs Elisées, oil on walnut panel, 31.4 x 40.6 cm. Antoine Watteau. Deux Tableaux: l’un représente un repos de chasse à l’entrée d’un bois . There is consensus that Les Divertissements champêtres was executed late in the artist’s career, but an exact date remains moot. De Watteau à Fragonard : les fêtes galantes. The man reclining on the ground at the right, his cape trailing behind him, derives from a sheet of four such studies in a Swiss private collection (Rosenberg and Prat 268). . ; 25 ¾ by 32 in. Danse au milieu d’un parc. In contrast, the comparable figures in Les Champs Élisées, the smaller version of this composition, are just blurs of paint and forcefully establish the priority of Les Divertissements champêtres. P66, fig. Grasselli, Drawings of Watteau (1987), 356-59. Les Divertissements champêtres. Son manteau de velours violet entoure gracieusement sa taille et son large pourpoint; il porte une toque de velours bleu, et sa main droite vient avec grâce se poser sur sa hanche. Watteau, Study of a Child Seen from Behind, red chalk, 13.3 x 10 cm. Amusements Champêtres: Une nombreuse société s’est disséminé sur les délicieux tapis de verdure qu’obragent les grands arbres d’un parc. London, Wallace Collection, Catalogue of the Oil Paintings (1904), cat. This was the period of the birth of his masterpieces: the “Conversations,” the “Divertissements champêtres,” the “Fêtes galantes.” It was a pity that Waddesdon had not lent for comparison the pendant (the attribution of which to Watteau was also once questioned – by Ellis Waterhouse – probably unjustifiably) [5]. 3 and passim. 391. Desparmet Fitz-Gerald, Xavier. Le joueur de cornemeuse est assis contre un piédestal, surmonté d’un vase; près de lui, debout, un joueur de musette, coiffé de rouge; à leurs pieds, groupe de deux enfants qui jouent avec un petit chien. Watteau, Two Studies of Women (detail), red chalk and graphite. .  L’autre représente, dans l’intérieur d’un parc, près de quarante figures, hommes, femmes & enfans, les uns sont en repos , d’autres s’occupent avec des fleurs, tandis que plusieurs dansent. Ici, nous avons de plus, le musicien debout, les trois enfants et la femme en robe jaune, à l’extrémité de gauche; c’est justement la figure qui accuse le mieux le style, la couleur et l’exécution de Watteau. Cohen, Art, Dance, and the Body (2000), 242-47. Spain, private collection, prior to 1970. 1721.Il était fils d'un maître couvreur, marchand de tuiles, chargé d'une nombreuse famille. However, Jullienne commissioned an engraving after Watteau’s smaller version of the same composition, which he published under the title Les Champs Elisées, but this has caused additional confusion. . Fete in a Park (Divertissements Champetres), c.1718/20 - Giclée Canvas Print Jean Antoine Watteau (1684-1721) Location: The Wallace Collection London United Kingdom Original Size: 127.2 x 191.7 cm Les Divertissements champêtres (copy 1) Denison, Christopher Beckett . . Le siècle de Lumières France et Angleterre au XVIII siècle Corpus galant jusqu’à la Révolution française 1610 1610 (Ano). Thoré-Bürger, “Exposition de tableaux” (1860), 269. 1636 1636. Such garden adornments do not figure prominently in Watteau’s art (with the notable exception of the Fêtes vénitiennes) but they do appear in the work of his followers such as Lancret and Bonaventure de Bar. As Rosenberg noted in 1984, its attribution to Watteau “has hardly been followed.” It is not mentioned, for example, by Roland Michel, Posner, Temperini, or Glorieux. London, Bethnal Green, Paintings, Porcelain, Bronzes (1872), cat. Watteau, Les Divertissements champêtres, oil on canvas, 127.2 x 191.7 cm. Watteau left his rich patron out of a desire for freedom, although he remained his friend. That is an untenable position, especially because this picture is so markedly inferior to the Chantilly version. Dans des décors champêtres à la végétation luxuriante, Watteau met en scène le sentiment amoureux : danseurs, belles dames ou bergers s'adonnent à des divertissements ou à des confidences. Although partially hidden by tree trunks, enough of the woman can be seen to determine that she is traceable to a drawing in the Musée Cognacq-Jay (Rosenberg and Prat 446). The pasticheur borrowed all the figures seen at the right side of that celebrated painting, not those in the foreground but, rather, those in the midground. Because Les Divertissements champêtres was not engraved for Jean de Jullienne’s Oeuvre gravé, its title has varied considerably. Manchester, Art Treasures, 1857, cat. fig. The woman in the middle, holding roses to her bodice, was studied on a sheet in the British Museum (Rosenberg and Prat 528). In the twentieth century it was not cited by Dacier, Vuaflart, and Hérold, nor by Réau or Adhémar, nor by Macchia and Montagni. Macchia and Montagni, L’opera completa di Watteau (1968), cat. Seerveld, "Telltale Statues” (1980-81), 172-74. He not only claimed that this was a painting by Watteau, but he maintained that the closely related version of the composition in Chantilly, Le Plaisir pastoral, was just a copy. La finesse du dessin, la beauté inimitable du coloris sont au-dessus des éloges.—Hauteur, 4 pieds; largeur, 6. . François Boucher after Watteau, Study of a Young Girl, engraving, Figures de différents caractères, plate 85. T.”. London, Wallace Collection. Washington, Paris, Berlin, Watteau 1684-1721, under cat. Thenceforth he lived in seclusion and solitude. Antoine Watteau, Divertissements champêtres, vers 1719, huile sur toile, 127,6 X 193 cm LEXIQUE vedute (italien) : vues (à Venise, de la lagune) style rococo: style décoratif étant laboutissement du style baroque. The child with a cap in Divertissement champêtre may be a variation of one in Watteau’s Champs Élysées. London, Royal Academy, Old Masters (1889) cat. Le voyou, dont les mains ne sont adroites que dans les poches de ses semblables, a pris son air le plus dégoûté. Watteau, Study of a Standing Man, red, black, and white chalk, 28.2 x 17.9 cm. Sur toile haut de 116, large de 195 c.” Sold for 2,400 francs to Bon-Thomas Henry according to an annotated copy of the sale catalogue in the Rijksbureau voor Kunsthistorische Dokumentatie. The seated figure was used by Watteau in two pictures, Les Champs Elysées and Divertissements champêtres (M. Roland-Michel, Watteau. Hauteur 4 pieds, largeur 6 pieds. The histories of the two paintings were separate until the late nineteenth century, at which time each was bought by Lord Hertford and now both are housed in the Wallace Collection. éditée en 1799 par Pierre Siméon Caron. London, British Museum. . Fête galante mit Musikierenden an einer Dionysosbüste. Deux Tableaux offrant des compositions capitals de ce grand coloriste de notre Ecole. Ils ont été vendus en vente publique 10,000 liv. .  His sale, Rome, Palazzo Ricci, March 17-18, 1845, lot 453: “[WATTEAU (ANTOINE)] . Le charme du lieu et les joyeux accords d’une musique champêtre semblent convier les plus jeunes à la danse; cependant, jusqu’ à présent, un seul couple a cédé à cet attrait et foule l’herbe en cadence: presque tous donnent la préférence à la promenade ou à la conversation. T.” The pendants sold for 4,800 livres. . Adhémar proposed the end of 1716; Macchia and Montagni, Roland Michel, and Glorieux, suggested 1718; Posner opted for 1719-20; Börsch-Supan believed it should be dated c. 1720; and Brookner dated the painting still later, c. 1720-21. Small details such as the urn atop the pillar also caution against Watteau’s authorship. Paris, January 30, 1845, lot 5: “WATTEAU (ANTOINE) . C’est le centre de la composition. Four studies of hands in a private collection (Rosenberg and Prat 524) also served for this painting. Engraved. Vaduz, private collection. . Vidal, Watteau’s Painted Conversations (1992), 111-13. Since the early eighteenth century the two paintings have passed together from one collector to another as acknowledged pendants. Deux beaux Paysages de la plus belle ordonnance et de la plus belle exécution, représentant des points de vue de Forêts, l’un par son Feuillage léger et frais annonce le retour de printems et avec lui les jeux et les plaisirs champêtres; un grand nombre de figures  groupées sur différens plans, animent et enrichessent cette production. . Rosenberg and Prat, Watteau, Catalogue raisonné des dessins (1996), cat. To our right of the dancing couple, a woman seated on the ground, watching them dance, can be traced to a drawing in the Musée Bonnat (Rosenberg and Prat 531). Comment … 1642 1642. }, Fête Galante in a Wooded Landscape with the Sculpture of a Seated Nude Woman, Paris, collection of Racine du Jonquoy (maître d’hôtel de Charles, duc de Berry, trésorier des ponts et chaussés, receveur général des finances pour la généralité d’Alençon ). The picture is now lost but is known through an engraving by Bernard Baron (Watteau, exhib. Watteau, Study of a Seated Woman, graphite and red chalk, 15.5 x 9.4 cm. One of three such studies on a single page (Rosenberg and Prat 507) was used for the man seated on the grass, to the left of the group. Presque à ses pieds, un jeune cavalier, dont le costume parfaitement analogue au sien n’en diffère que par la couleur, est étendu sur l’herbe auprès d’une jolie personne qui, assise et légèrement penchée vers lui, l’écoule avec un certain embarras que trahit son regard baissé, autant que le mouvement de l’éventail qu’elle fait jouer dans ses mains. The history of Les Divertissements champêtres is closely bound to Le Rendez-vous de chasse. Börsch-Supan, Antoine Watteau (2000), 95-98. Desenfans, Noel Joseph. Watteau, Le Rendez-vous de chasse, oil on canvas, 124.5 x 189 cm. 391. His sale, Paris, November 26,1787, lot 59: “ANTOINE WATTEAU . / £10,000-15,000”. Antoine Watteau, Les Champs-Élysses (detail), London, Wallace Collection. Rome, collection of Cardinal Fesch, 1841 catalogue of his collection, cat. In mid-nineteenth century Paris, this painting passed as an autograph work from Watteau’s hand, as is shown by two newly discovered references in sale catalogues. Of the two, Les Champs Elisées is much smaller, approximately one-fourth the size of Les Divertissements champêtres. Farce joyeuse et récréative du galant qui a fait le coup, à quatre personnages. Les Divertissements champêtres. 71 po. The expression on his face and his awkward contrapposto pose warn us against attaching Watteau’s name to the painting. 1). 4 pieds larg. P53. Many of the figures in the background can similarly be traced to Watteau’s drawings. . Paris, Hôtel des ventes, December 10-11, 1847, lot 93: “WATTEAU . Dans le tableau de M. Maison, on voit, au fond à droite, un troupeau de moutons et un clocher, remplacés ici par le petit groupe de personages. Thus, the pendant  paintings were reunited. The pasticheur has also appropriated the figure of a child playing with a spaniel from another of Watteau’s paintings—either from Le Concert in Berlin or the closely related Les Charmes de la vie in the Wallace Collection. L’Assemblée galante (copy 7) , Les Champs Élisées (copy 1) Déon, Horsin . Watteau, Les Divertissements champêtres. The musicologist Florence Gétreau has advanced specific and pertinent doubts about the correctness of the representation of the music. En dépit des connotations pastorales ou rustiques sous-entendues par l’expression de « fête champêtre », cette forme de divertissement particulièrement populaire sous la forme de garden-partys à la cour de Versailles, où les parties du parc destinées à accueillir ces festivités étaient aménagées avec des folies, pavillons et … The Rest, c.1709 Oil Painting Reproduction Jean Antoine Watteau (1684-1721) Location: Thyssen-Bornemisza Museum Madrid Spain Original Size: 32 x 42.5 cm In 1719, Watteau left for London, where his works were in great demand and where he also wanted to consult a famous physician about his … Spielmann, The Wallace Collection (1900), 59. Dans un parc, à l’ombre des arbres et au son de la vielle, deux amants en costumes simples et galants se livrent au plaisir de la danse, tandis que d’autres causent intimement à l’écart.” WATTEAU ou WATEAU (Jean-Antoine), peintre français, né à Valenciennes le 16 oct. 1684, mort à Nogent-sur-Marne le 18 juil. Ces ouvrages capitaux, et du plus agréable détail, sont de cette touche spirituelle qui a toujours distingué leur auteur. Cailleux, “A Strange Monument” (1975), 246-47. Print this Entry Private collection. Dans des décors champêtres à la végétation luxuriante, Watteau met en scène le sentiment amoureux : danseurs, belles dames ou bergers s'adonnent à des divertissements ou à des confidences. From the Collection of Cardinal Fesch.    Les arbres sont vivement peints en décoration, le ciel léger avec des nuages argentés; partou/t une belle pâte, une touche spirituelle et une couleur pleine de variété.” Not least of all, the Chantilly painting corresponds to the Nicolas Tardieu engraving in the Jullienne Oeuvre gravé whereas Ferré’s painting has no such supporting documentation. It was at that time, when Watteau created his masterpieces "Conversations", "Divertissements champêtres" and "Fêtes galantes". De beaux cheveux d’un blond cendré sont relevés sur le sommet de leurs têtes sans autre ornement. London, Wallace Collection. As has been noted, Les Divertissements champêtres is closely related to a painting with essentially the same composition, namely Les Champs Elisées. 4 p. 0 p. 0 1. Whereas Posner praised the “warm and languorous, idyll called Les Champs Elysées,” he described Les Divertissements champêtres as “less successful” and possessing “uninspired handling and labored description of forms.” Börsch-Supan wrote, almost without reflecting, “The Champs-Elysées . They are executed carefully and with considerable detail, showing their close dependence on his drawings, whereas the corresponding figures in Les Champs Elisées are rendered sketchily, second-hand reflections of Watteau’s original studies. Chez chacun d’eux la mollesse est de nature différente. This reversal allows the couple’s heads to incline toward each other. Le Concert. Fête in the Garden of St. Paris, with Joseph Guillaume Godefroy Colomb Emler. . In short, nothing argues in favor of the attribution of Divertissement champêtre to Watteau. His sale and others, Paris, July 29. Larg. La Chute d'eau, Scène galante. Ils représentent des points de vue de forêts, et nombre de personnages dans le costume du tems. Haut. The children at the left sides of the composition are totally different, as are the statues at the right and some of the small figures in the background.